نوشابه انرژی زا ری بورن > مطالب اصلی > فواید مصرف تائورین
تائورین

تائورین

فواید مصرف تائورین

 

تائورین چیست ؟

تائورین (TAURINE) نوعی اسید آمینه است که در بسیاری از غذاها یافت می شود که معمولاً به نوشیدنی های انرژی زا افزوده می شود. بسیاری افراد تائورین را به عنوان یک مکمل استفاده می کنند و بعضی محققان از آن به عنوان مولکول عجیب نام می برند. تائورین دارای خواص مختلفی برای سلامتی می باشد مانند کاهش دهنده ریسک بیماری ها و بهبود عملکرد ورزشی و شادابی. تائورین بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی شناخته شده ای در صورت استفاده در دوز مجاز به همراه ندارد.

تائورین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن ساخته می شود. این ماده بویژه در مغز، چشم ها، قلب و ماهیچه ها موجود می باشد. برخلاف بسیاری از اسیدهای آمینه، این ماده برای ساختن پروتئین ها استفاده نمی شود و بیشتر در دسته اسیدهای آمینه ضروری مشروط قرار می گیرد. بدن ما می تواند تائورین را تولید کند و این ماده در بعضی غذاها نیز یافت می شود. با این وجود بعضی افراد (مانند مبتلایان به بیماری های خاص مانند بیماری قلبی یا دیابت) می توانند از مکمل تائورین بهره بگیرند. علی رغم باور عمومی، این اسید آمینه از ادرار یا منی گاو نر گرفته نمی شود. نام آن از یک کلمه لاتین با نام تائوروس گرفته شده است که به معنی گاو نر می باشد و شاید این مساله دلیل بروز آن باور است.

 

نقش های مستقیم تائورین :
  • حفظ تعادل مناسب هیدراتاسیون و الکترولیت ها در سلولها
  • ایجاد نمک های صفراوی که نقش مهمی در هضم دارند
  • تنظیم مواد معدنی مانند کلیسم در سلولها
  • حمایت از عملکرد کلی سیستم اعصاب مرکزی و چشم ها
  • تنظیم سلامت سیستم ایمنی و عملکرد آنتی اکسیدانی

 

تائورین مزایای گسترده ای برای سلامتی دارد. این ماده می تواند کارکردهای مختلفی را در بدن شما مانند بینایی چشم ها و شنوایی گوش ها در بعضی جمعیت ها را بهبود بخشد. در یک تحقیق انسانی، ۱۲% از شرکت کنندگان که مکمل تائورین استفاده می کردند، به طور کامل مشکل صدای وز وز گوش را که با از دست دادن شنوایی در ارتباط است، درمان نمودند. تائورین همچنین به مقدار زیاد در چشم ها وجود دارد و تحقیقات نشان داده اند که مشکلات چشمی ممکن است وقتی سطوح این ماده در چشم کاهش یابد، بروز نمایند. افزایش غلظت این ماده در چشم به نظر می رسد با بهینه سازی دید چشم و سلامت آن در ارتباط باشد. چون این ماده به تنظیم انقباضات عضلانی کمک می کند، می تواند تشنج را کاهش داده و وضعیت هایی مانند صرع را بهبود بخشد. به نظر می رسد این ماده با پیوند خوردن با گیرنده های GABA در مغز که نقشی کلیدی در کنترل و آرام سازی سیستم عصبی مرکزی دارند، کار می کند. نهایتاً این ماده می تواند از سلولهای کبد در مقابل رادیکال های آزاد و آسیب سمی محافظت کند. در یک تحقیق، ۲ گرم تائورین که سه بار در روز استفاده شده است، نشانه های آسیب کبدی را همزمان با کاهش استرس اکسید کننده کاهش دهد. با این وجود به تحقیقات بیشتری در خصوص اکثر این مزایا نیاز است.

 

نوشابه انرژی زا ری بورن

پاسخ بدهید

پشتیبانی در واتساپ